Azok a lovak, amelyeket nyugalomban hozzászoktattak a szállítójárműre szálláshoz és az onnan való leszálláshoz, és amelyeket megfelelő szállítójárműben nyugodt vezető irányít, normális esetben gond nélkül felszállnak. De ha egy állat a szállítása során bármikor rossz tapasztalatokat szerzett, mindig emlékezni fog ezekre és nem száll szívesen járműre.
A szállítójármű
A szállítójármű padlóját és rámpáját szilárd, csúszásgátló burkolat borítsa. Elég magas és széles legyen ahhoz, hogy a ló kanyarban szétterpeszthesse a lábát egyensúlyozásul. A szállítójárműben szilárd kereszt rudak legyenek, amelyeknek az állat nekitámaszkodhat hirtelen fékezéskor. A szállítójármű rendszeres karbantartást igényel.
Előkészület
Sok ló fáradság nélkül kötőféken a szállítójárműre vezethető, sőt, magától felszáll. Az utazáshoz azonban biztonsági óvintézkedéseket kell tenni.
· A farokfásli tisztán tartja az állat farkát, és megvédi a szőrszálak ledörzsölésétől.
· A szállító lábszárvédő védi a lábat a ló ütődése esetén. A lábakat az elülső lábtőizületig illetve a csánkig védjük.
· A kézzel feltekert fáslikkal szemben részesítsük előnyben az iparilag gyártott szállító lábszárvédőket.
Betakarás és takarmányozás útközben
A lovat szállítás közben aszerint fedjük be, hogy milyen az időjárás és maga az állat. Ha a ló fázik hideg a füle, és égnek áll a szőr. Ha viszont izzad, könnyen megfázhat. Fontoljuk meg, hogy betakarjuk-e a lovat, és ha igen, milyentakarót tegyünk rá szállítás idejére. Időről időre ellenőrizzük a takarót.
A megnyírt lovakat télen mindenképp takarjuk be. A termo-takaró kifelé elvezeti az izzadságot, és a lovat melegen és szárazon tartja. Vékony szőrű lovakra vastagabb takarót rakjunk. |